När du väljer att beställa en prenumeration på våra tidningar accepterar du Bonnier News AB:s prenumerationsvillkor.
SÅ HÄR FUNGERAR DIN PRENUMERATION
Prenumerationen gäller alltid tillsvidare och du kan välja mellan två betalningsformer. Du kan antingen betala i förskott för ett visst antal nummer eller i efterskott när du erhåller ett inbetalningskort tillsammans med din tidning. Skulle tidningen vara skadad vänligen ta kontakt med kundservice så skickar vi en ny. Vi erbjuder två betalsätt, pappersfaktura och autogiro.
Pappersfaktura / Fakturaavgift
Vid val av pappersfaktura tas en fakturaavgift på, för närvarande, 29 kr ut per faktureringstillfälle. Fakturaavgiften tillkommer på prenumerationsperioder efter ditt introduktionserbjudande.
Du slipper betala fakturaavgift när du betalar din prenumeration via autogiro.
Ändring till att betala din prenumerationsavgift via autogiro gör du genom att kontakta kundservice på tel: 08-522 183 95, ändringen gäller efter att vi fått din ändringsanmälan och för kommande tidningar.
Betalning via autogiro
Väljer du att betala via autogiro godkänner du att uttag får göras från angivet bankkonto på begäran av angiven betalningsmottagare för överföring till denne via bankernas automatiska betalningstjänst, Autogiro.
Banken är inte skyldig att pröva behörigheten av, eller meddela dig i förväg, om begärda uttag.  Meddelande om gjorda uttag får du på ditt kontoutdrag från banken. Medgivandet kan på din begäran överflyttas till annat konto i banken eller till konto i annan bank.
Du skall senast bankdagen före förfallodagen ha tillräckligt med pengar på kontot för dina betalningar.
Namn- och adressändring. Om du byter adress kan du gå in på magasin.expressen.se/pren. För att ändra namn kontakta vår kundservice
08-522 183 95. Gör det före sista inbetalningsdagen, så riskerar du inte att tidningen försenas.
Paus i prenumerationen. Vill du göra en paus i din prenumeration t ex. under semestern, behöver du bara meddela oss det i god tid.
Uppsägning. Om du vill avsluta din prenumeration, kontaktar du kundservice senast 2 veckor efter det att du fått ditt senaste nummer, annars gäller uppsägningen från kommande utgåva. Utebliven betalning eller returnerad tidning gäller ej som uppsägning och returnerad tidning krediteras ej. Observera att veckoutgivning innebär att du alltid kommer att få 2 kommande nummer.
Vid flera uteblivna betalningar skickar vi en faktura där påminnelseavgift på 60 kr tillkommer.
Har du förskottsbetalat skickar vi det antal tidningar som du har betalat för.
Ångerrätt
Ångerrätt vid köp av tidningsprenumerationer är 14 dagar enligt lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Det innebär att du som konsument har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan, dvs den dag då det första tidningsexemplaret levererats. Observera att ångerrätten inte gäller om du har brutit förpackningen på de varor (premier) du mottagit. På konsumentverkets hemsida (https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett) finns det en blankett som du kan använda dig av. Om prenumerationen redan är betald kommer vi att återbetala prenumerationsavgiften.
Ändringar av villkoren
Bonnier News AB förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa prenumerationsvillkor, genom att meddela dig i skälig tid före ändringen träder i kraft. För det fall du inte accepterar ändringen, har du rätt att säga upp prenumerationen att upphöra det datum ändringen träder i kraft.
KONTAKTA OSS
Obs! Ha alltid ditt prenumerationsnummer till hands. Om du undrar över något som gäller din prenumeration är du alltid välkommen att kontakta oss på något av följande sätt:
KUNDSERVICE PÅ INTERNET
magasin.expressen.se/pren
På vår hemsida kan du enkelt och bekvämt ordna det mesta som gäller din prenumeration, t ex. ändra adress, göra uppehåll m m.
PERSONLIG KUNDSERVICE
Telefon: 08-522 183 95
Vår personliga kundservice är öppen vardagar kl. 8.00-18.00. Obs! vår telefonbelastning är som störst under utgivningsdagarna.